Lucky (Kültür Sanat Mevsimi 7)

Ekim 03, 2017

Filmekimi zamanı geldii. Pazar gününe kadar İstanbul'da festival filmi izlemek isteyenler unutmasınlar :)

Ben bu sene üç filme bilet aldım. Doğrusu nelere aldığımı bile hatırlamıyorum gidince sürpriz olacak (oldu hatta bugün birisi)

Can'ın da boş günlerine denk düştüğünden onu sürükleyerek götürüyorum, hahaha, zavallı adamım benim.

Sinemadan döndükten sonra filme ve oyunculara baktım. (Gitmeden bakmak pek aklıma gelmiyor ne hikmetse)  Başrol oyuncusu Harry Dean Stanton, bir çok filmden gördüğüm ama hangi filmde kim olmadığını hiç öğrenmediğim aktörlerden. Bonanza'dan İkiz Tepeler'e bir çok filmde oynamış.Ve bu film son filmi olmuş, bir kaç hafta önce 91 yaşında vefat etmiş. (İyi ki gitmeden öğrenmemişim bu ayrıntıyı zaten filmde çok ağladım, hiç duramazdım artık.)

Filmin oyuncularından bir diğeri de David Lynch, ki onu da tanımadan izlemişim, yönetmenin oyunculuğu da güzeldi bence.

Gelelim filmimizin konusuna. 90 yaşındaki Lucky küçük bir çöl kasabasında yalnız yaşıyor. Sabahları sporunu yapıyor, sütünü içiyor ve kasabanın kafesine gidiyor. Günde bir paket sigara içiyor, bulmaca çözüyor ve televizyonda bilgi yarışmaları izliyor. Gece de uğradığı bar var. Bir sabah durup dururken düşünce doktora gidiyor ve...

Ölümcül hasta olduğunu öğrenmiyor, hayır, daha da kötü, turp gibi sağlam olduğunu öğreniyor. Hatta onca sigaraya ciğerleri bile sapasağlam. Doktor ona sonsuza kadar yaşamayacağını, yaşlandığını dolayısıyla bunun normal olduğunu söylüyor.

Bu andan itibaren Lucky'nin bocalamasını izliyoruz.

Film bana çok dokundu. Öyle trajik bir film değildi ama gözlerim doldu bol bol.

Konuşmalar dolu dolu,  müzikler güzeldi. İnsana bir çok şey düşündürüyordu. Zaman zaman gülümsetiyordu.

İyi ki gitmişim dediğim filmlerden biri oldu.

Biraz önce Stanton'un hayatına bakarken onun İkinci Dünya Savaşı'nda bir gemide aşçı olduğunu okudum,  filmde de öyleydi. Bunu da ilginç bir ayrıntı olarak ekleyeyim.



Merak edenler için,  perşembe günü City's de saat 19:00 seansında oynayacağını söyleyerek yarınki filme kadar hoşçakalın diyorum :)


(Kültür Sanat Mevsimi nedir? )

Benzer yazılarım

22 Yorum yap

  1. Sağlık olsun,canın sağolsun başka sefere inşallah...

    "Babacığının mekˆanı cennet osun,nurlar içinde yatsın." ALLAH
    Annene ve tüm sevdiklerine sağlıklı uzun ömürler versin AMİN...!

    İyi seyirler,iyi akşamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin Merih, teşekkürler :) Günaydın diyeyim ben de :)

      Sil
  2. Bonanza'yı hiç kaçırmazdım, 17 yaşımda filandım....ama bu orada kimdi çıkartamadım çok yaşlanmış. :) Teşekkürler, emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 91 yıllık ömürde gerçekten çok filmde oynamış ama genelde arka plandaymış sanırım Müjde, bu film son nokta olmuş, ne hüzünlü.

      Sil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dene bak çok seveceksin bu ürünü Gregg.

      Sil
  4. 4 filme bilet aldım. Birine ne yazık ki gidemedim. Diğer üçüne niyetliyim inşallah:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım gidebilirsin Sezer. Festival filmlerine gitmek, oradaki havayı solumak bambaşka bir his, değil mi :)

      Sil
  5. Merhaba
    Deli kızın misafiri ile tanışayım dedim. İyi ki de demişim. Takipteyim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldin Yıldız, beş yüzüncü takipçim kim olacak diyordum ben de :)

      Sil
  6. Sobelendin bugün konugumsun 😊😊😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendi bloğumdan önce sana geldim Derya, teşekkürler canım, kocaman öpüyorum seni :)

      Sil
  7. ayy paris texas filmindeki oyuncuuuu :)

    YanıtlaSil
  8. Dingin bir filme benziyor Handan. Ayaklarimi uzatip koltuga kurulup izleyesim geldi anlatisindan😍💝

    YanıtlaSil