Kitap Yorumu

Mayıs 18, 2005

Kitapların çok farklı yerleri vardır hayatımda. Küçüklüğümden beri elime para geçer geçmez kitapçıda alırım soluğu. İlkokula giderken bizim mahallede bir tane minicik kırtasiye dükkanı vardı, içine bir kişi ancak sığar, nasıl heyecanlanırdım giderken.. Hala da alışveriş merkezlerinde bir kitapçılar bir de oyuncakçılarda çok oyalanırım.
Uzun lafın kısası ortalamanın üzerinde kitap okuyorumdur herhalde.. Bu kadar kitap okur da bir insan hiç yorumda bulunamaz mı? Bulunamaz ise bunun sebebi nedir?
Aynı şey film için de geçerli. Film seyretmek de en büyük zevklerim arasında. Hayran olurum şöyle sinema salonundan tartışa tartışa çıkan insanlara. Benim çok özgün (!) yorumlarım vardır: a)Güzeldi b) Çirkindi c) (ki bu en belirsizi) Ben beğendim. Yani saatlerini ver oku, seyret, bu mu yorum? Yapacak birşey yok. Şimdi bu üstün yorumlama yeteneğimle bir iki kitabı sunmak istiyorum.. Edebiyat tarihine geçeceğim.

Yüzüklerin Efendisi : JRR Tolkien'e hayran olmak dışına birşey söylemek gelmiyor içimden. Bu kadar mı hayal gücü olur, bu kadar mı yaratıcı olur bir insan. Tam bana göre bir kitaptı, mutlu sonları severim, her savaşta bir şekilde kazanmaları içimi açmıştı. Sadece zavallı Boromir'e hainlik etmiş biraz sanki. Yani onca adam arasında o da hayatta kalsa fena mı olurdu.. Konu tamamen dağılırdı demeyin hiç bir çözüm bulurdu ona koskoca yazar.. Neyse yapan yapar yapamayan eleştirmen olurmuş. Ellerine sağlık Tolkien.
Bir Çift Yürek : Benim gibi sırtına çantasını alıp yollara koyulmayı hayal eden birisi için rüya gibi bir kitaptı. Onu okuduktan sonra sadece geçim derdi için çalışmaktan vazgeçtim. Eğer dünyanın geri kalanı ve bizim için hayırlıysa ben çocuğuma bakmak istiyorum dedim. Kazandığım güzellikler inanılmaz. İnsanın içine huzur veren, umut veren bir kitap.
Veronica Ölmek İstiyor: İşte yaşamın güzelliğiyle ilgili bir kitap daha. Paulo Coelho 'nun Simyacı'dan sonraki en beğendiğim kitabı. Tüm sıradanlıklar aslında hayatın değil bizim kendi sıradanlığımızsa, değiştirmek için bir şansımız var demektir..
Küçük Prens : Bir küçücük kitap bu kadar mı çok şey barındırır içinde.

Benzer yazılarım

0 Yorum yap